Klantenservice

Bestellen

Een bestelling plaatsen in onze webshop doe je in 4 eenvoudige stappen:

1. Plaats je product in de winkelwagen

  • - Zoek het product dat je wilt kopen en plaats deze in het winkelwagentje. Je kan nu verder winkelen of doorgaan met bestellen.
  • - Heb je eerder bij ons gewinkeld, log dan in op je account, zodat het bestellen veel sneller gaat. Heb je nog geen account, dan kun je deze tijdens het bestellen eenvoudig aanmaken.
  • - Ook zonder account kun je bestellen. We hebben dan een aantal gegevens van je nodig. Het invullen van deze gegevens spreekt voor zich.
  • - PDF patronen kun je uitsluitend met een account bestellen.

3. Betaalmethode kiezen en gegevens controleren

  • - Kies een betaalmethode
  • - Controleer jouw gegevens. Is alles correct ingevuld?
  • - Vergeet niet de algemene voorwaarden en het privacy statement te lezen en hiermee akkoord te gaan.
  • - Wil je graag aanbiedingen via de nieuwsbrief van ons ontvangen, vink dit dan aan.

4. Bestelling plaatsen en betalen

  • - Klik op ‘Bestelling plaatsen’ om je bestelling af te ronden.
  • - Je rekent veilig af in de vertrouwde omgeving van jouw eigen bank.

Verkeerde bestelling geplaatst? We kunnen de bestelling voor je annuleren, mits je er snel bij bent. Want zodra er een bestelling wordt geplaatst, gaan wij gelijk aan de slag. Is de bestelling nog niet verwerkt, dan is het geen probleem om ‘m te annuleren. Om je snel te kunnen helpen, kun je ons het beste bellen.

Een bestelling wijzigingen kan alleen door de bestelling te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen. Wij kunnen u daarbij helpen.

Te laat? Retourneren kan ook!
Kun je de bestelling niet meer wijzigen of annuleren, meldt dit dan binnen 14 dagen na ontvangst en retourneer het product binnen 14 dagen na de melding. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.

Let op: digitale producten zoals PDF download patronen kunnen niet worden geruild, geretourneerd of geannuleerd!

We doen ons uiterste best om te zorgen dat al onze artikelen voortdurend op voorraad zijn. De actuele levertijd wordt altijd bij het artikel vermeld.

Een patroon bestellen via Naaipatronen.nl is heel eenvoudig. Zeker als je de volgende stappen doorloopt:

1. Kiezen
Zoek 1 of meerdere leuke patronen uit die je zou willen aanschaffen. Al onze patronen zijn ingedeeld in handige categorieën.

2. Bestellen
Als je een patroon uitgekozen hebt, is het belangrijk om te bedenken hoe je dit patroon wilt ontvangen. Er zijn 2 opties: een patroon dat door Naaipatronen.nl naar je toe wordt gestuurd of een PDF die je zelf thuis uitprint (alleen Knipmode en Knip Kids patronen!). Op de pagina van het patroon kun je kun je de gewenst maat(serie) selecteren en de bestelknop ‘In Winkelwagen’ aanklikken. Staan alle beschikbare maten op het patroon, dan kun je geen maatkeuze doen.

3. Afrekenen
Als je al je gewenste patronen in je Winkelwagen hebt geplaatst, klik je op ‘Afrekenen’. We hebben je gegevens nodig om je aankopen te kunnen versturen. Je kunt kiezen of je een klantaccount aan wilt maken of als 'gast' wilt bestellen. Heb je al een account, dan word je gevraagd om in te loggen.

4. Verzending
Als je gekozen hebt voor een PDF patroon, dan kun je de link om je patroon te downloaden vinden onder Mijn Account nadat je hebt betaald. Als je het PDF patroon download en uitprint kun je gelijk aan de slag!


Heb je ervoor gekozen om het patroon thuisgestuurd te krijgen? Dan ontvang je na je betaling een bevestigingsmail. De te verwachten levertijd staat bij elk product vermeld.

Heb je vragen over je patroonbestelling? Kijk dan eerst op de pagina Veelgestelde Vragen. Vind je het antwoord op je vraag niet terug? Neem dan contact onze klantenservice. De contactinformatie vind je onderaan deze pagina.

Betalen

Je kunt bij ons op verschillende manieren betalen. Elke manier van betalen is bij ons veilig. Om je gegevens te beschermen worden deze gecodeerd verstuurd via SSL-servers.

1. iDEAL
Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en makkelijk online betalen. Je rekent af via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank.

  • - Betalen kan gelijk en is eenvoudig. Je hoeft je niet te registeren.
  • - Je kunt iDEAL gelijk gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, bunq, ING, Knab, Rabobank, Volksbank (SNS, ASN Bank en Regiobank), Triodos Bank of van Lanschot Bankiers.
  • - Betalen met iDEAL is altijd gratis.

2. Creditcard
Je kunt je bestelling ook betalen met de volgende creditcards: VISA, MasterCard en American Express. Om je gegevens te beschermen worden deze gecodeerd verstuurd via SSL-servers.

3. Bancontact
Met Bancontact kunnen Belgische rekeninghouders veilig en makkelijk online betalen. Je kunt Bancontact vergelijken met de iDEAL van België.

4. PayPal
PayPal is een wereldwijd betaalsysteem. Je betaalt met je bankrekening, creditcard of een PayPal-rekening. Om gebruik te kunnen maken van PayPal moet je je eerst aanmelden met een e-mailadres. Vervolgens koppel je je creditcard of bankrekening aan de PayPal-rekening. Wil je dit liever niet? Dan kun je er ook voor kiezen om PayPal niet aan je rekening te koppelen en zelf saldo op je PayPal account te zetten.

5. Klarna achteraf betalen
Achteraf Betalen is een veilige en eenvoudige manier van online winkelen. Je hoeft nooit bank- of creditcardgegevens op te geven en je betaalt pas nadat de bestelling is bezorgd.

Alle betalingen in onze webwinkels verlopen via betaalprovider Mollie. Voor meer informatie kun je op Mollie Klantenservice kijken.

iDEAL betaling mislukt
Het kan gebeuren dat je iDEAL betaling mislukt. In dat geval is het goed om eerst te controleren of het geld van je bankrekening is afgeschreven. Als dit niet het geval is, kun je de bestelling opnieuw plaatsen.

Indien het bedrag wel van je rekening is geschreven en je na 2 uur geen bevestiging van ons hebt gehad, dan raden wij aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Controleer ook voor de zekerheid je ongewenste postvak, wellicht is de bevestigingsmail daar terecht gekomen. Om je snel te kunnen helpen, is het slim om je transactienummer bij de hand te houden. Dit nummer staat bij de afschrijving vermeld.

Creditcard geweigerd
Een creditcard kan om een aantal redenen worden geweigerd. Wij worden niet op de hoogte gesteld van de specifieke reden. Controleer goed of het creditcardnummer correct is ingevoerd en of de kaart niet verlopen is. Ook kan een storing de reden van weigering zijn.

Klarna achteraf betalen geweigerd
Klarna kan om een aantal redenen worden geweigerd. Wij worden niet op de hoogte gesteld van de specifieke reden. Ook kan een storing de reden van weigering zijn.

Wanneer je creditcard of Klarna achteraf betalen wordt geweigerd, zal er niks worden afgeschreven. Je kunt de bestelling opnieuw plaatsen en betalen via iDEAL, Bancontant of PayPal.

Bezorgen

We streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Bij elk product vermelden we de levertijd.

Bestellingen worden door PostNL of DPD bezorgd, afhankelijk van het gewicht van je bestelling en je afleveradres. Bestellingen worden uitsluitend met trackingcode verstuurd. Je krijgt een trackingnummer per e-mail.
DPD is een pakketbezorgdienst. Dit betekent dat je thuis moet zijn om het pakje in ontvangst te nemen, ook al past het door de brievenbus.
PostNL bezorgt kleine pakjes met trackingcode wél in de brievenbus. Het is daarom niet nodig om op de bezorgdag thuis te blijven.

Het is ook mogelijk om je bestelling bij een PostNL postkantoor of DPD Pick Up Parcel Shop te laten bezorgen.
Wij zijn helaas genoodzaakt de aan ons in rekening gebrachte retourkosten van DPD bij je in rekening te brengen als je de bestelling niet binnen 1 week afhaalt. Deze retourkosten zijn hoog: België € 8,75 en Duitsland € 9,75. De verzendkosten van je bestelling worden in deze situatie niet gecrediteerd. Voor een nieuwe verzending worden opnieuw verzendkosten in rekening gebracht.

Je ontvangt een bericht op de dag van verzending. Tevens kun je de status van je bestelling in je klantaccount bekijken en via de trackingcode-link. Meldt het ons als je bestelling 2 weken na verzending nog niet is bezorgd. Uitblijvende bezorging moet je binnen 2 maanden na verzending melden.

Naleveringen worden zonder extra kosten verstuurd.

Verzendkosten Nederland België     Duitsland Overige landen
Tarief PostNL met tracking € 3,90
<500g PostNL € 8,75
<10kg DPD € 7,75
of DPD Shop € 5,75
<500g PostNL € 8,75
<10kg DPD € 7,95
of DPD Shop € 6,75
<10kg van € 8,95 tot € 59,50

Bovengenoemde tarieven zijn inclusief verwerkings- en verpakkingskosten.

Verwacht je een pakketje, maar heb je deze nog niet ontvangen? Bekijk dan eerst onderstaande opties.

  • 1. Controleer het bezorgadres
    Is het juiste bezorgadres ingevuld?
  • 2. Controleer de brievenbus
    Heeft de postbode een ‘Niet Thuis Bericht’ achtergelaten? Het kan zijn dat je pakket bij de buren ligt of dat de postbode op een ander tijdstip langskomt.
Alsnog geen pakket ontvangen? Neem dan contact onze klantenservice. De contactinformatie vind je onderaan deze pagina.

Belangrijk: je bent zelf verantwoordelijk voor het opgeven van een correct adres. Wordt een bestelling om deze reden niet bezorgd, dan kun je een nieuwe bestelling plaatsen. Komt de foutieve zending bij ons retour, dan storten we je betaling natuurlijk terug.

We proberen altijd zo snel mogelijk je bestelling klaar te maken en te verzenden. Bestellingen die voor 15.30 uur zijn geplaatst worden dezelfde dag verwerkt, mits de artikelen direct leverbaar zijn. De te verwachten levertijd staat bij elk product vermeld.

We bezorgen onze producten in wereldwijd. Wij versturen uitsluitend met trackingcode en kiezen voor de meest betrouwbare verzendmogelijkheid. De hoogte van de verzendkosten wordt bepaald op basis van het gewicht van het pakje en het afleveradres.

Ben je verhuisd of heb je iets besteld wat naar een onjuist adres wordt gestuurd? Als een bestelling nog niet is verwerkt, dan kunnen we het adres nog aanpassen. Neem daarom zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op 058 - 216 7622.
Beter is het om het nieuwe adres in je klantaccount aan te passen vóór het plaatsen van de bestelling. Vergeet daarbij niet je oude adres te verwijderen en het nieuwe adres als standaard-factuur- en afleveradres aan te vinken.

Thuisgestuurd
Wanneer je betaling is ontvangen, zal het patroon naar je verstuurd worden. De levertijd kan per artikel verschillen en is afhankelijk van de aanwezige voorraad. De te verwachten levertijd staat bij elk artikel vermeld.

PDF-patroon
PDF patronen worden niet verstuurd, het is een digitaal product. Nadat je de bevestigingsmail van je bestelling hebt ontvangen, kun je in Mijn Account op Naaipatronen.nl en in de factuurmail de link naar je bestelde PDF vinden. Wanneer je de PDF opent, print dan eerst alleen pagina 1 uit. Deze pagina dient ter controle van je printerinstellingen. Hierna kun je de gehele PDF printen.
Kun je wel wat hulp gebruiken met het aan elkaar vastmaken van alle pagina’s?


Heb je vragen over je patroonbestelling? Kijk dan eerst op de pagina Veelgestelde Vragen. Vind je het antwoord op je vraag niet terug? Neem dan contact onze klantenservice. De contactinformatie vind je onderaan deze pagina.

Retourneren en ruilen

Mag ik mijn artikel retourneren?
Jazeker. Het kan namelijk voorkomen dat een artikel niet zo goed bevalt als je had verwacht. Hieronder staan onze retourvoorwaarden:

  • - Binnen 14 dagen na ontvangst van het product kun je bij ons aangeven dat je het product wilt retourneren, dit noemen we "bedenktijd".
  • - De bedenktijd gaat in op de dag dat je het artikel ontvangt.
  • - Soms komt het voor dat je bestelling bestaat uit meerdere artikelen en niet alles in één keer ontvangt. Dan mag je rustig wachten tot je alles hebt ontvangen. Pas op deze dag gaat de bedenktijd in.
  • - Het product moet binnen 14 dagen na retourmelding door ons retour ontvangen zijn.
  • - Zorg dat het artikel in de originele verpakking zit en voeg de pakbon bij zodat we je retour snel en correct kunnen verwerken. Natuurlijk mag je het artikel voorzichtig uitpakken als dat nodig is om het te kunnen beoordelen. Maar ga er zorgvuldig mee om en pak ‘m weer netjes in.
  • - Hoewel je niet verplicht bent om een reden van retour op te geven, zijn we er wel heel blij mee als je het doet.
  • - Het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten storten we na ontvangst van het retourartikel snel weer op jouw rekening. De retourkosten zijn voor eigen rekening.
  • - Wij raden je aan om voor je retour voor een verzendmethode met trackingcode te kiezen en/of om een afgiftebewijs te vragen. Zo kun je altijd aantonen dat je het op tijd hebt teruggestuurd. Je kunt ons niet aansprakelijk stellen voor verlies van retourzendingen.

Artikelen die je niet kunt retourneren:

  • - Tijdschriften
  • - PDF-patronen, E-books, apps of andere digitale producten
  • - Het artikel is niet meer compleet of is beschadigd.
  • - Het artikel bevat niet alle door de fabrikant bij levering bijgesloten zaken.
  • - Het artikel bevindt zich niet in de originele verpakking.

Als een retourzending na de retourtermijn door ons wordt ontvangen of wanneer de producten beschadigd/gebruikt retour komen, dan krijg je maximaal 50% van je betaling terug. Je krijgt geen geld terug als je een van retour uitgesloten product terugstuurt (zie het overzicht hierboven).

Heb je vragen over het retourneren? Kijk dan eerst op de pagina Veelgestelde Vragen. Vind je het antwoord op je vraag niet terug? Neem dan contact onze klantenservice. De contactinformatie vind je onderaan deze pagina.

Mag ik mijn artikel ruilen?
Jazeker. Het kan zijn dat je toch liever een ander artikel wilt ontvangen. Dit werkt hetzelfde als bij retourneren:

  • - Je bestelt het nieuwe artikel zelf in de webwinkel of vraagt ons om het gewenste product voor je in bestelling te zetten. De nieuwe bestelling moet je wel betalen, het is niet mogelijk om de bestelling te verrekenen. Als je de voorkeur geeft aan Klarna achteraf betalen, dan kun je alleen zelf een nieuwe bestelling plaatsen.
  • - Binnen 14 dagen na ontvangst van het product kun je bij ons aangeven dat je het product wilt retourneren, dit noemen we "bedenktijd".
  • - De bedenktijd gaat in op de dag dat je het artikel ontvangt.
  • - Soms komt het voor dat je bestelling bestaat uit meerdere artikelen en niet alles in één keer ontvangt. Dan mag je rustig wachten tot je alles hebt ontvangen. Pas op deze dag gaat de bedenktijd in.
  • - Het product moet binnen 14 dagen na retourmelding door ons retour ontvangen zijn.
  • - Zorg dat het artikel in de originele verpakking zit en voeg de pakbon bij zodat we je retour snel en correct kunnen verwerken. Natuurlijk mag je het artikel voorzichtig uitpakken als dat nodig is om het te kunnen beoordelen. Maar ga er zorgvuldig mee om en pak ‘m weer netjes in.
  • - Hoewel je niet verplicht bent om een reden van retour op te geven, zijn we er wel heel blij mee als je het doet.
  • - Het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten storten we na ontvangst van het retourartikel snel weer op jouw rekening. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Artikelen die je niet kunt ruilen:

  • - Tijdschriften
  • - PDF-patronen, E-books, apps of andere digitale producten
  • - Het artikel is niet meer compleet of is beschadigd.
  • - Het artikel bevat niet alle door de fabrikant bij levering bijgesloten zaken.
  • - Het artikel bevindt zich niet in de originele verpakking.

Als een retourzending na de retourtermijn door ons wordt ontvangen of wanneer de producten beschadigd/gebruikt retour komen, dan krijg je maximaal 50% van je betaling terug. Je krijgt geen geld terug als je een van retour uitgesloten product terugstuurt (zie het overzicht hierboven).

Heb je vragen over het ruilen? Kijk dan eerst op de pagina Veelgestelde Vragen. Vind je het antwoord op je vraag niet terug? Neem dan contact onze klantenservice. De contactinformatie vind je onderaan deze pagina.

Na retourneren en ruilen
We verwerken retourzendingen op de dag van ontvangst. Wordt een retour bezorgd als we gesloten zijn, dan wordt deze op de eerstvolgende werkdag verwerkt.
Je krijgt van ons een creditfactuur als bevestiging. Het aankoopbedrag en de verzendkosten (exclusief de retourkosten) worden daarna aan je terugbetaald.
Hoe snel het bedrag op jouw rekening staat, hangt af van je betaalmethode. Meestal is dit binnen 2 weken.

Na annuleren
Zodra we jouw annulering hebben verwerkt, betalen wij je direct terug.
Hoe snel het bedrag op jouw rekening staat, hangt ook af van je betaalmethode. Meestal is dit binnen 2 weken.

We houden je graag op de hoogte. Niet alleen bij een bestelling, maar ook bij een retour.
We sturen je een bevestiging zodra de zending retour is ontvangen.

Betaling
Zodra je retour is verwerkt, storten we het aankoopbedrag terug op je rekening. Hoe snel het op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode. Meestal ontvang je het bedrag binnen 2 weken retour.

Lees op onze pagina ‘Retourneren’ alles over het retourproces.

Klachten

Wij vinden het heel vervelend als je ontevreden bent of een klacht hebt. We doen ons best om je probleem op te lossen. Je kunt je klacht richten aan info@naaipatronen.nl. Wij handelen de klacht uiterlijk binnen 14 dagen af.

Alle patronen die in deze webshop verkocht worden, zijn geproduceerd voor thuisgebruik en niet voor de confectie-industrie. Zelfmaakmode-patroonmaten zijn niet te vergelijken met confectiematen. Het is heel belangrijk om eerst je omvangsmaten goed te meten voordat je begint en deze te vergelijken met de maattabel van het patronenmerk.

Wanneer je contact opneemt, zorg dat je de volgende dingen doorgeeft:
– naam en artikelnummer van het patroon.
- bestelnummer.
– de datum van aankoop.
– een complete beschrijving waarom het patroon niet voldoet of waarom je het patroon terugstuurt.
– naam, adres en mailadres.

Wij verwachten verder geen klachten over de kwaliteit van patronen, omdat deze internationaal verkocht worden en uitgebreid worden getest. Mocht je toch problemen hebben met het patroon laat het ons dan weten. We zullen de klacht vervolgens in behandeling nemen.

Problemen met PDF patroon
Zorg dat je de printerinstellingen hebt gecheckt middels pagina 1 van het PDF bestand. Wanneer de instellingen van je printer niet correct staan, kan dit de maat en verhoudingen van het patroon verstoren. Als je patroon niet gedownload wordt, niet geheel downloadt of op een andere manier kapot is, neem dan gelijk contact ons op (in ieder geval binnen 14 werkdagen).

Problemen met bezorging
Meldt het ons direct als je het pakketje beschadigd bij je bezorgd wordt, zodat we voor een gepaste oplossing kunnen zorgen.

Sparen voor korting

Wanneer je een klantenaccount aanmaakt, dan spaar je bij elke aankoop punten. Voor elke bestede € 1,00 ontvang je 2 punten. Verzendkosten tellen niet mee in de berekening van de kortingspunten.
De gespaarde punten kun je in je account bekijken. Let op: het saldo wordt pas bijgewerkt nadat bestellingen zijn gefactureerd.

Je spaart geen punten en kunt geen punten inwisselen bij aankoop van boeken, tijdschriften en afgeprijsde artikelen (zoals opruimingsartikelen en actieartikelen).

Je kunt de spaarpunten inwisselen zodra je minimaal 50 punten hebt gespaard. Uiteraard kun je ook langer doorsparen tot maximaal 200 punten voor een hoger kortingsbedrag in één keer. Bij 200 punten dien je de punten in te wisselen. Daarna begin je weer opnieuw te sparen.

Kortingsbedragen:
- 50 punten: € 2,50
- Per punt meer: € 0,05
- 200 punten: € 10,00

Er wordt geen geld terug gegeven als de korting hoger is dan het aankoopbedrag.

Je spaart geen punten en kunt geen punten inwisselen bij aankoop van boeken, tijdschriften en afgeprijsde artikelen (zoals opruimingsartikelen en actieartikelen).

Als je punten hebt ingewisseld bij een bestelling die je (deels) retourneert, dan krijg je de ingewisselde punten ter waarde van je retour weer van ons bijgeboekt in je account. Hier hoef je zelf niets voor te doen.

Als je punten hebt ingewisseld bij een bestelling die je (deels) annuleert, dan krijg je de ingewisselde punten ter waarde van de geannuleerde artikelen weer van ons bijgeboekt in je account. Hier hoef je zelf niets voor te doen.

Productinformatie

Wij verkopen veel buitenlandse patronen. De verwerking is soms net even anders dan we in eigen land gewend zijn. We hebben de belangrijkste aandachtspunten op een rij gezet op de pagina Patrooninformatie. We adviseren je deze pagina te bezoeken als je nooit eerder met een buitenlands patronenmerk hebt gewerkt.

Je kunt kiezen tussen kant-en-klaar gedrukte of geprinte patronen en PDF-download patronen. Om een patroon te kunnen kiezen dat bij jouw wensen past, leggen we hieronder uit wat het verschil is tussen deze twee types patronen.

Gedrukt/geprint patroon
Een gedrukt patroon kan in de meeste gevallen in de juiste maat direct uitgeknipt worden. Soms staan de patroondelen met een overlap op de vellen en moet je ze nog op patroonpapier over te nemen.
Per merk verschilt de papiersoort waarop de patronen gedrukt zijn. Amerikaanse patronen zijn vaak op dun vloeipapier gedrukt. Door het machinaal vouwen kan het papier gekreukeld zijn, maar dat is op te lossen door de vellen op de laagste termperatuur te strijken.

PDF-download patroon
Een PDF-patroon is een patroon dat je zelf thuis print. Nadat je in de webshop je bestelling hebt betaald, is het PDF-patroon direct beschikbaar. Je kunt het patroon downloaden uit je account op de website of vanuit de mail die je ontvangt. Vervolgens print je het patroon volgens de aanwijzingen op de eerste pagina van het PDF-patroon. Knip en plak de verschillende onderdelen volgens de instructie.
Met een PDF-patroon kun je, nadat je het hebt besteld en betaald, direct aan de slag.


Heb je vragen over een (PDF-)patroon? Kijk dan eerst op de pagina Veelgestelde Vragen. Vind je het antwoord op je vraag niet terug? Neem dan contact onze klantenservice. De contactinformatie vind je onderaan deze pagina.

Alle patronen die in deze webshop verkocht worden, zijn geproduceerd voor thuisgebruik en niet voor de confectie-industrie. Zelfmaakmode-patroonmaten zijn niet te vergelijken met confectiematen. Het is heel belangrijk om eerst je omvangsmaten goed te meten voordat je begint en deze te vergelijken met de maattabel van het patronenmerk.

De meeste patronen zijn in het Engels, Frans en Spaans. Wij hebben ook een aantal tijdschriften in het Spaans en Italiaans. Wij hebben uitgebreide lijsten samengesteld, omdat specifieke naaitermen vaak niet in een woordenboek of bij een online vertaalprogramma te vinden zijn. U kunt hier op alfabet zoeken naar buitenlandse naaitermen.

Woordenlijst Engels-Nederlands
Woordenlijst Spaans-Nederlands
Woordenlijst Italiaans-Nederlands

Heb je vragen over je patroonbestelling? Kijk dan eerst op de pagina Veelgestelde Vragen. Vind je het antwoord op je vraag niet terug? Neem dan contact onze klantenservice. De contactinformatie vind je onderaan deze pagina.
Ben je bezig met een Knipmode of Knippie/Knipkids patroon en heb je vragen? Mail dan de Knip coupeuse op coupeuse@newskoolmedia.nl (uitsluitend voor Knip patronen!)

Mijn account

Ben je een nieuwe klant? Dan kun je bestellen en tegelijkertijd een account aanmaken in onze webshop. Handig, want dan hoef je je gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren en kun je gemakkelijk een bestelling doen.

Nieuwe naam of nieuw adres? Je kunt je persoonlijke gegevens gemakkelijk aanpassen in je account. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord, wijzig de desbetreffende gegevens en sla de nieuwe gegevens op.

Om je account te verwijderen, moet je contact opnemen met de klantenservice. Op de website is geen formulier te vinden om zelf direct je account te verwijderen. Wanneer je een mailtje stuurt naar de klantenservice dat je jouw account wilt sluiten, zullen zij het account verwijderen en je hierover informeren.

Gelukkig kun je altijd een nieuw wachtwoord aanvragen. Het enige wat je moet doen is op bij het inlogscherm op ‘wachtwoord vergeten’ klikken en even je e-mailadres invullen. We mailen je meteen een linkje om een nieuw wachtwoord in te stellen.

We vragen natuurlijk gegevens van je, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Maar we kunnen ons voorstellen dat je graag wilt weten waarom wij om je persoonlijke gegevens vragen en wat wij ermee doen. Dat vertellen we je hier graag.
Wij gebruiken je gegevens voor verschillende doelen. Hierna kun je zien welke doelen dat zijn. Wij gebruiken daarbij van jou ontvangen gegevens, maar ook door onszelf verzamelde gegevens. Bijvoorbeeld gegevens over je bezoek aan onze website.

Je bestelling leveren
Voor je bestelling hebben we je naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en soms ook je telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen we je bestelling bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling. We geven je gegevens ook aan anderen als dat nodig is voor een bestelling, bijvoorbeeld aan bezorgdiensten en ons distributiecentrum. En als je via ons bij een externe verkoper bestelt, geven we je gegevens aan deze verkoper. We eisen van onze externe verkopers dat ze net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaan als wij dat doen.

Je account
In je account slaan we onder andere de volgende informatie op: je naam, adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens en opgegeven informatie en interesses (bijvoorbeeld als we je gevraagd hebben naar je geboortedatum). Handig, want dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren. We bewaren ook gegevens over je eerdere bestellingen zodat je deze makkelijk kan terugvinden.

Klantenservice
Je kunt met ons bellen en mailen. Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maken we gebruik van je gegevens en maken we aantekeningen die we bewaren. Handig als je ons nog een keer belt. Je helpt ons zo bij analyses en verbetering van onze diensten.

Heb je nog vragen?

Wij verkopen uitsluitend via internet. Er is geen bezoeklocatie voor klanten.

Heeft u een vraag? Het antwoord kunt u waarschijnlijk terugvinden bij de Veelgestelde Vragen.
Wij verzoeken u vriendelijk hier eerst te kijken.

Vindt u het antwoord op uw vraag niet terug?

Vul hieronder het contactformulier in of stuur een e-mail naar info@naaipatronen.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 - 16.30 uur.

Correspondentieadres/retouren:

Beijerstraat 4
8911 HG Leeuwarden
Nederland

Telefoon

+31 (0)58 - 216 76 22

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 - 16.30 uur.
Houdt u er rekening mee dat u voor veelgestelde vragen doorverwezen wordt naar de website en verzocht wordt om ons te mailen. U krijgt dan géén telefonist(e) aan de lijn.