Vragen? Bel ons: 058-2167622

Klantenservice

Bestellen

U kunt bij ons 24 uur per dag en 7 dagen in de week bestellen.
U heeft de keuze om als "gast" af te rekenen of om een account aan te maken.

Het bestelproces is SSL beveiligd. De verplichte velden worden met een * (sterretje) aangegeven. Bij ontbrekende verplichte gegevens in het bestelformulier wordt alleen na vooruitbetaling geleverd. Voor online betalingen wordt u automatisch doorgestuurd naar een aparte beveiligde betaalpagina.

De bestelbevestiging en de statusberichten ontvangt u uitsluitend per e-mail. Het is om die reden belangrijk om een geldig e-mailadres op te geven en om rekening te houden met uw spamfilter!

Veilig betalen

Wij hechten grote waarde aan veilig betalen. Naaipatronen.nl werkt samen met Payment Service Provider (PSP) Multisafepay. U kunt aan het “slotje” rechts onderin het betaalscherm zien dat u op een beveiligde SSL-pagina bent.

U kunt bij ons veilig betalen met de volgende betaalmethoden:

  • iDEAL
  • Klarna achteraf betalen (alleen Nederland en Duitsland, kosten € 0,99)
  • PayPal
  • Mastercard, VISA
  • eMaestro
  • Sofortbanking
  • Bancontact
  • Bankoverschrijving (voor levering, artikelen worden 1 week gereserveerd)
  • gepast contant bij afhalen (geen pinfaciliteit!)

Online betalingen worden direct uitgevoerd. Het kan dus voorkomen dat een uitverkocht patroon later wordt verzonden dan uw betaling is afgeschreven.

Bestellingen waarbij betaling vóór levering plaats dient te vinden(vooruitbetaling of bankoverschrijving) worden maximaal 1 week gereserveerd.

Betaaltermijn

De betaaltermijn is 14 dagen. Bij niet tijdige betaling worden aanmaningskosten en rente in rekening gebracht. Betalingsherinneringen ontvangt u per email. Bij het uitblijven van betaling wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau.

Facturering
  • Wij factureren uitsluitend digitaal.
  • U ontvangt een factuur met BTW vermelding.
Retourzending en ruilen | Ontbinding

Artikelen kunnen binnen de ontbindingsstermijn van 14 dagen terug gestuurd of geruild worden, mits onbeschadigd en ongebruikt. Knip verpakkingen daarom voorzichtig en netjes open! Tijdschriften mogen niet geruild of geretourneerd worden.

Ruil- of retourzendingen moet u zelf frankeren. Bij ongefrankeerde retourzending wordt € 3,00 in rekening gebracht of zoveel meer als de feitelijke verzendkosten.

Retouradres:
Beijerstraat 4
8911 HG Leeuwarden
Nederland

U ontvangt na retourontvangst een retourbevestiging en een creditfactuur. Voeg de pakbon bij zodat we uw retour snel en correct kunnen verwerken.

Er wordt minimaal 50% van het factuurbedrag in rekening gebracht bij retourzending na 14 dagen, wanneer de artikelen beschadigd/gebruikt retour komen en wanneer het een tijdschrift betreft.

Controleert u direct na ontvangst of uw bestelling in orde is. Eventuele gebreken of fouten dient u binnen 2 maanden schriftelijk te melden.

MARFY PATRONEN die zijn gekocht bij Naaipatronen.nl, Sewingpatterns.eu of Schnittmuster-online.com kunnen NIET geruild of geretourneerd worden, omdat ze speciaal voor u in Italië worden besteld.

Kortingspunten
  • Wanneer u een klantenaccount aanmaakt én u aanmeldt voor de e-nieuwsbrief, dan spaart u bij elke aankoop punten. Voor elke bestede € 5,00 ontvangt u 10 punten.
  • U ontvangt na aanmelding bij uw eerste bestelling eenmalig 20 spaarpunten van ons cadeau!
  • De door u gespaarde punten kunt u in uw account bekijken. Het saldo wordt bijgewerkt nadat bestellingen zijn gefactureerd.
  • U kunt de spaarpunten inwisselen zodra u minimaal 50 punten heeft gespaard. Uiteraard kunt u ook langer doorsparen tot maximaal 200 punten voor een hoger kortingsbedrag in één keer. Bij 200 punten dient u de punten in te wisselen. Daarna begint u weer opnieuw te sparen
  • Kortingsbedragen:
    • 50 punten: € 2,50
    • 100 punten: € 5,00
    • 150 punten: € 7,50
    • 200 punten: € 10,00
  • Er wordt geen geld terug gegeven als de korting hoger is dan het aankoopbedrag.
  • Bij afmelding voor de nieuwsbrief stopt automatisch het sparen van punten. Heeft u een nieuw emailadres? Wijzig deze dan in uw account en meld u niet af voor de nieuwsbrief!
  • U spaart geen punten en kunt geen punten inwisselen bij aankoop van boeken, tijdschriften en afgeprijsde artikelen (zoals opruimingsartikelen en aktieartikelen).
E-Nieuwsbrief

Via de nieuwsbrief wordt u als eerste op de hoogte gesteld van acties en nieuwe artikelen. Tevens kunt u kortingspunten sparen als u ook een account aanmaakt in onze winkel.

U kunt zich ten alle tijde afmelden voor de nieuwsbrief via de link in de nieuwsbrief of op deze website. Uw emailadres wordt niet aan derden verstrekt (zie ons privacy statement).

Bezorgen en afhalen

Bestellingen worden op werkdagen via PostNL bezorgd. U hoeft er dus niet voor thuis te blijven! Grote bestellingen en zendingen naar adressen buiten Nederland worden uitsluitend met trackingcode verstuurd (aangetekende briefpost of DPD pakketpost). Bij afwezigheid wordt het nogmaals aangeboden of kunt u een ander afleveradres opgeven. Er wordt niet bij buren afgeleverd. Als er via DPD verstuurd wordt krijgt u automatisch een trackingnummer per e-mail.

Afhalen is mogelijk op ons vestigingsadres in Leeuwarden. U kunt deze optie aanvinken tijdens het bestelproces. Afhalen is uitsluitend mogelijk op afspraak van maandag t/m vrijdag en na bericht dat de bestelling voor u klaar ligt. U kunt geen patronen uitzoeken op de afhaallocatie en dient van tevoren een bestelling in de webwinkel te plaatsen.

U ontvangt een bericht op de dag van verzending. Tevens kunt u de status van uw bestelling in uw account bekijken. Meldt het ons als uw bestelling 2 weken na verzending nog niet is bezorgd. Uitblijvende bezorging dient binnen 2 maanden na verzending te worden gemeld.

Naleveringen worden zonder extra kosten verstuurd.

Uitgebreide verzendtarieven downloaden >>

Verzendkosten Nederland Duitsland en België Overige landen
Tarief t/m 250g € 3,00
t/m 500g € 3,50
>500g € 6,00
Marfy patronen € 6,00
DPD Pick up parcel shop € 5,75
DPD € 6,95
DPD Pick up parcel shop € 6,75
Van € 11,95 tot € 34,50 (max 5 kg)
Zie het uitgebreide tarievenoverzicht

Bovengenoemde tarieven zijn inclusief verwerkings- en verpakkingskosten.

Belangrijk: wij zijn niet verantwoordelijk voor niet geleverde bestellingen veroorzaakt door foutief ingevulde adresgegevens!

Levertijd

Wij proberen artikelen binnen 2 werkdagen te leveren (op adressen in Nederland). We leggen hier uit waarom het voor ons onmogelijk is een exacte levertijd aan te geven.

In de meeste gevallen worden bestellingen voor 14.00 uur geplaatst nog dezelfde dag verzonden. De te verwachten levertijd wordt in de winkel bij het artikel weergegeven. U ontvangt bericht wanneer de levertijd langer is dan de aangegeven levertijd. U heeft dan de mogelijkheid de bestelling te annuleren of een alternatief artikel uit te zoeken.
Op de dag van verzending krijgt u een bericht. Uw bestelling zou dan binnen de aangegeven levertijd bezorgd moeten worden. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.

De levertijd kan ook om de volgende redenen iets langer zijn:

  • Een aantal kleinere/onbekendere merken importeren we vanuit de USA. Het komt regelmatig voor dat zendingen door de Nederlandse douane meer dan 3 weken(!) worden vastgehouden voor inklaring. Het is voor ons van tevoren niet bekend welke bestellingen er uit gepikt zullen worden, waardoor de levertijd soms op kan lopen naar een maand. Dit komt gelukkig niet vaak voor.
  • In actieperioden waarin het uitzonderlijk druk is in de winkel kan de levertijd iets oplopen.
  • Bij verzending naar adressen buiten Nederland is de levertijd langer. Dit is mede afhankelijk van de postbezorgdienst in het betreffende land.

Belangrijk:
Heeft u een patroon voor een bepaalde datum nodig, neem dan vóór u bestelt contact met ons op. We kunnen u dan informeren over de levertijd. Hiermee kan teleurstelling worden voorkomen.

Artikelen worden maximaal 1 week gereserveerd als u heeft gekozen voor de betaalmethode bankoverschrijving!

Contact

Voor vragen of informatie kunt u het beste per e-mail contact met ons opnemen. We krijgen echter veel vragen binnen die op deze website beantwoord worden. Raadpleeg daarom eerst de pagina veelgestelde vragen.

U kunt ons van maandag t/m vrijdag bellen tussen 10.00 - 17.00 uur. Op erkende feestdagen is ons kantoor gesloten.
Ons telefoonnummer is 058-2167622. Vanuit het buitenland 0031-58-2167622.

Klachten

Wij doen ons best om uw bestelling naar volle tevredenheid te verwerken. Mocht u onverhoopt toch een slechte ervaring hebben met uw bestelling of onze service dan horen wij dat graag zo snel mogelijk. Wij doen er alles aan om tot een oplossing te komen.

U kunt uw klacht richten aan info@naaipatronen.nl of 058 - 2167622. Wij handelen uw klacht uiterlijk binnen 14 dagen af.

Belangrijke patrooninformatie

Wij verkopen veel buitenlandse patronen. De verwerking is soms net even anders dan we in eigen land gewend zijn. We hebben de belangrijkste aandachtspunten op een rij gezet op de pagina Patrooninformatie. We adviseren u deze pagina te bezoeken als u nooit eerder met een buitenlands patronenmerk heeft gewerkt.

Veelgestelde vragen

Omdat veel vragen door meerdere klanten zijn gesteld, hebben we een selectie gemaakt uit de meest gestelde vragen. Is iets u niet helemaal duidelijk, kijk dan of uw vraag beantwoord wordt op de pagina Veelgestelde vragen

Voorwaarden

Op al onze diensten en leveringen zijn onze Voorwaarden voor Levering van toepassing. Deze zijn op 19 juni 2013 gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Noord-Nederland onder nummer 01102561 (na wijziging).

Om te kunnen bestellen dient u tijdens het bestelproces akkoord te gaan met de voorwaarden door een vinkje te zetten We gaan er van uit dat u pas akkoord gaat met de voorwaarden als u ze ook daadwerkelijk heeft gelezen.

Privacy

Naaipatronen.nl registreert de volgende gegevens bij een bestelling:

  • naam, adres, woonplaats, e-mailadres, geboortedatum en telefoonnummer
  • het IP adres van de computer waarmee wordt besteld.

Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van de bestelling en registratie van onze klantopbouw (zoals leeftijd en regio). Na aanmelding voor de nieuwsbrief zullen e-mailadres en naam in een aparte database worden geregistreerd voor de verzending van digitale nieuwsbrieven en acties. Bij afmelding voor de nieuwsbrief worden de gegevens uit deze database verwijderd.

Naaipatronen.nl verstuurt op geen enkele wijze ongevraagde reclame-uitingen en verstrekt géén klantgegevens aan derden.

Geprinte bestel- en klantinformatie wordt vernietigd.